10 Adımda Mobbing Yapma Keyfi

Kurumsal bir şirkette iyi bir pozisyonda mısın veya şirketin mi var? Elemanların ağzıyla kuş tutsa da senin enfes performansına yetişemiyor, akşam 7’de “ohh bugün erken çıkıyorum.” diyerek ofisi terketmesi sana dokunuyor mu? Kolayı var. Mobbing teknikleri ayağına geldi(!).



1- Öncelikle senin bir kral, onun ezik bir işçi parçası olduğunu ve sen ne dersen kayıtsız şartsız yapması gerektiğini, “bu maili atladık mı?”, “neden göndermedik?” “bu iş çok acil ve önemli. Sen bana gece saat kaç olursa olsun bitirip gönder, ben Reina’dan dönüşte bakarım” türden mesajlarla sık sık hatırlat.


2- Çalışanlarını yaptığı iyi işlerde hiçbir zaman tebrik, taktir etmemeyi öğren. Hem ne gerek var canım, yok yere havalara girer, kendine güveni gelir sonra daha iyi şirketlere başvurmayı düşünür, teklifleri değerlendirir falan, boşa elemanını kaybedersin. Aman.


3- Müşteriyle hemen her gün görüşen çalışanların olsa dahi senin her zaman her şeyi çalışanlarından daha iyi bildiğini gerektiğinde müşterinin isteğini müşteriden bile daha iyi bildiğini kabul ettirmen çok önemli.


4- Mobbing yaparken Türkçe’de olmayan “yapıyor olacağız’lı” future perfect tense’i de bir dost bil. Bu tense’i her kullanan mobbing yapmaz ama her mobbing yapan aşağı yukarı bu tense’i kullanır. Unutma.


5- İş süreçlerinde çalışanın müşteri üzerinden ayarladığı iş planlamasını dikkate almayarak canın estiğinde yapılmış veya yapılmasına vakit olan işleri “niye geç kaldık?” edasıyla sor, azarla.



6- Müşteriyle toplantıya gittiğinde onun işi ne kadar bilip bilmediğine bakmadan söylediği her şeyi doğru kabul et ki şirkete dönünce çalışanı azarlayarak “buralar benim” mesajı vermek için bahanen olsun. Hem de çalışan, müşteriye biraz daha gıcık olsun.


7- Pişmanlık içeren -yapıyor olmalıydık- cümlelerinden sonra ‘yap, bunu gönder, hemen yolla’ tadında mesajlar patronun kim olduğunu, patron olmasan bile orada kimin borusunun öttüğünü hatırlatman için iyi olur.


8- Bu arada ekibinin yaptığı işleri başka şirketlerde veya yurtdışında çok daha yüksek rakamlara yapanlar olduğunu görsen bile hemen o elindekini sessizce yerine bırak ve konuyu kapat.


9- Ekibin motivasyonunu yükseltmek için ekibe özellikle çıkışa yakın yepyeni işler yükle. Ekibin her elemanı böylece Cuma da olsa anca senin istediğin zaman o ofisi terk edebileceğini anlamış olur.


10- Bir iş senden habersiz yürüyorsa o işte bir sıkıntı olacağını aklının bir köşesine yaz. Senden habersiz yürüyen her işin her noktasında bir hata aramak vazgeçilmezin olsun. “Arayan bulur.” demiş Mevlam. Boşuna dememiş değil mi? Hata ara ki bulduğunda sensiz yürüyen her iş için hesap sorabilesin. “Çalışanlara inisiyatif kazandırmak mı?” O da ne? Ama ara sıra motivasyon, sync meeting isimli toplantılarda insiyatifin öneminden bahsedebilirsin elbette.

 

Yazıyı paylaş, daha çok kişiye ulaşsın.:)

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.