5 Maddede 2015’te İçerik Pazarlaması

Dijital pazarlama içerisinde content marketing yani içerik pazarlaması birkaç yılın yükselen trendi. Hemen her trend sunumunda, yazısında içerik pazarlamasına dair bir şeyler bulunabiliyor. Smart Insight’ın 600’den fazla pazarlamacı ile yaptığı araştırmaya göre de 2015’te pazarlamacılar için en önemli trend’ler neler olacak sorusunun en popüler cevabı yine içerik pazarlaması olmuş.


1- 2015’te İçerik Pazarlaması Trendleri:

2015te-icerik-pazarlamasi-eren-caner

Bir markanın, şahsın özel içerikler üreterek, içerik yoluyla yayılması elbette olağan, ilgi çekici ve öncesinde yapılacak bir konsept çalışmasıyla birlikte emek isteyen bir süreç.

Araştırmadaki big data yani büyük veri yıllardır biraz eksik olduğumuz bir konu. Şu yazımda bahsettiğim gibi Türkiye’de özellikle big data konusu geleneksel CRM’in öne çıktığı yıllardan beri çok fazla çözülememiş bir konu. Şimdi bile genelde bir gazla big data amaçlı projeler yapılıyor ama sonrasında her biri 8-10 mb’lık excel’lerde kapsoluyor veriler. Onları işlemek, yine şu yazımda bahsettiğim gibi her bir projeyi crm’e destek verecek zincirin birer halkası gibi düşünerek süreci konumlandırmak ve sonucunda markaya bir know-how kazandırmak başlı başına ayrı bir yetenek. Bknz: veri madenciliği. Galatasaray Üniversitesi’nde pazarlama iletişimi yönetimi master programında birgün ders sonrası hocama geliştirdiğim bir dijital strateji sunumunu gösterdim. Sunumu görünce hocam, Social CRM’e koşacak bu yolda veri madenciliğin Türkiye’deki eksikliklerinden bahsetti haliyle.

Grafikteki sosyal medya pazarlaması, mobil pazarlama gibi maddeleri içerik pazarlamasının zemini, ona destekleyen elementler olarak düşünebiliriz.


2- İçerik Pazarlama Ölçümlemesi

“Ölçemediğin şeyi yönetemezsin.” sözünü akıllara getiren ABD odaklı bu grafik, içerik pazarlaması ölçümlemesinde de tüm dünyada biraz sınıfta kaldığımızı, 2015’te de kalacağımızı gösteriyor.

5-maddede-2015te-icerik-pazarlamasi-2-eren-caner

İçerik etkinliğini ölçmede %51, etkileşim kazandıracak içerikler oluşturmada %50, içerik sürekliliğinde %44, içerik çeşitlendirmesinde %40 oranında başarılıyız.

İçerik pazarlamasındaki başarıyı ölçütlelerimiz ise, %62 ile web sitesine trafik sağlama, %54 ile satış, %39 ile yüksek dönüşüm oranları, ayn oranda SEO, %38 ile web sitesinde vakit geçirme olarak belirliyoruz.


3- 2015’te İçerik Pazarlamasında 8 Hedef

2015te-icerik-pazarlamasi-3-eren-caner

2015’te içerik pazarlamasında ana hedeflerimiz arasında %88 ile müşteri sadakati oluşturma, yine aynı oranda etkileşim kazandırma, %87 ile marka farkındalığı yaratma ve %77 ile de satış olacak (aslında devam edecek).


4- 2015’te İçerik Pazarlama Stratejisi

2015te-icerik-pazarlamasi-4-eren-caner

Diğer bir grafikte de Smart Insight, tüm bunları yaparken pazarlamacılara bir içerik stratejisinin olup olmadığını soruyor. %56’sının bir içerik stratejisi olmadığını, %32’sinin de olması gereken şekilde entegre bir dijital stratejisinin olduğundan bahsediyor. %11’inin ise kağıt üstünde derlenip toparlanmamış bir stratejisi bulunuyor.


5- 2015’te İçerik Pazarlaması Kanalları

2015te-icerik-pazarlamasi-5-eren-caner

İçeriklerin yayılımında kullanılacak kanallar, markaların bir bakıma iletişim kanallarıdır. İçerikler 2015’te de en çok sosyal medya içeriği olarak tüketilecek. Akabindeki en popüler taktiksel kanallar olarak e-bülten (Türkiye’de pek yaygın olduğunu söyleyemeyiz.), web sitesinde yazı olarak paylaşım, illustrasyon veya fotoğraf, video, blog postları, marka kaynaklı içerik araçları, infografikler, mikro siteler, mobil uygulamalar diğer kanallar olarak verilebilir.


Sonuç

İçerik pazarlaması popülerliğini her daim değişken ivmelerle devam ettirecek. İçerik pazarlamasının markalar için en önemli zıttı olan “yenilikçi görünme” isteği, bir yeni sosyal ağ, Facebook, vb. olana kadar devam edecek. Yeni ağlara, yeni platformlara markalar girince oradaki içerik ilk etapta çok da önemsenmez. Orada olmak, marka için bir vizyondur, prestijdir nihayetinde. Örneğin İş Bankası’nın rakiplerinden hatta tüm dünyadaki bankalardan önce Xbox’ta şube açması kendisine göre yenilikçi olarak prestij sahibi olma isteğinden kaynaklanır. Yoksa oradaki içeriğin işlevselliği ilk etapta çok da önemli değildir.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.