9 Maddede Ulan İstanbul’un Dijitale ve Dizi Sektörüne Etkisi

Ekleme: Ulan İstanbul’un internette yayınlanan ilk bölümü olan 34. bölümünü  351.000 kişi izlemiş. Bir sonraki bölüm, 200.000 kişi bölüm ücreti olan 2 TL’yi ödese 400.000 TL gelir eder.

 

1- Ulan İstanbul 34. bölümünden itibaren dizi sektöründe bir ilk olarak TV’den internete transfer oluyor. Dizi, kanald.com.tr ve mobil uygulamaları üzerinden ilk bölümü ücretsiz, sonrakiler 1.99 TL ödenerek izlenecek ve her bölümü 90 dk. yerine sadece 45 dk. olacakmış.

2- Diziyi totalde olmasa da AB grubundaki genç kitlenin yoğun olarak izlemesi yapımcıyı bu karara yönlendirerek 1.99 TL’lik ödeme için umutlandırmış olabilir.

3- Yalnız internetten neredeyse tüm dizileri bedavaya izlemeye alışmış kitleler para vermek istemeyebilir. (Bazı dizilerin bittikten kısa bir süre sonra internete yüklendiğini düşünürsek pek hayal değil.)

4- Dizide hedeflenen 1.99 TL’lik ödeme sistemi işlemezse alternatif gelir kanallarına yönelebilirler: Banner reklam gelirleri, sponsor bulma gibi… Hali hazırda Kanal D’nin sitesinde diziler part part veriliyor. Partlar arasındaki reklamlar da diziye maddi gelir sağlayacaktır.

5- Yapımcı, dizinin bu şekilde daha özgür olacağını söylerken akıllara daha minimal, daha temiz ve RTÜK filtrelemesine de takılmayan küfürlerin biplenmeden direkt verileceği bir dizi geliyor.

6- Dizi başarılı olursa dizi sektörüne yön vererek, 3 haftada biten dizilerin internette yeniden şans bulmasının önünü ve dolaylı olarak bölümleri 45 dakikaya inen temiz diziler üretilir.

7- Yerli dizi sektörü internet üzerinde konumlanmaya başlarsa, TV yayın organlarının tekelinden sıyrılabilir. İnsanlar bir Türk dizisini ulusal kanallardan değil de internet üzerinde yatırım alan platformlardan takip edebilir. TV sektöründen D-Smart, Digiturk, TTNET; internetten ise Google, Yandex gibi markalar yatırım yapabilir, lakin bir ışık görmeliler. Bu ışık da belki Ulan İstanbul olabilir.

8- Devlet, internet dizilerini RTÜK’ün internet versiyonu gibi bir mekanizmayla denetlemek isteyebilir. RTİÜK gibi bir ismi olabilir mesela. (Radyo Televizyon İnternet Üst Kurulu)

9- Bu iş tutarsa ve birçok dizi Kanal D’nin internet sitesine kayarsa, Kanal D internet kanalı gibi bir konumlandırmaya gidebilir hatta bu kanalı dönüp tekrar TV’ye de ücretli bir kanal olarak aktarabilir. Önemli olan izleyicilerin buna ayak uydurması ve biraz da zaman gerekiyor. Çünkü şuan interneti kullanan genç kitle ilerleyen zamanlarda şuankinden farklı olarak Türkiye’nin orta ve üst yaş grubunu iyi bir internet kullanımıyla oluşturacak, yeni nesiller de elbette iyi internet kullanımıyla büyüyecek.

Fanları şimdiden ilk bölüm hedef 100.000 izleyici diyor. Twitter’da #bizitıklayacaklarmış hashtag’i oluşturulmuş, fragmanları da bu konseptte.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.