Big Data’ya En Çok İhtiyaç Duyan 10 Departman

Big Data teriminin, Oxford sözlüğüne göre ilk defa 1944 yılında kullanıldığını dikkate aldığımızda bu terimin 70 yıllık bir geçmişi olduğunu söyleyebiliriz.


Big Data yani büyük veri bugüne kadar şirketlerin, trend raporlarının ve içerik pazarlamasının hemen her daim önemli konularından biri oldu. Bu yazıda big datayı IBM CEO Study’nin grafiği üzerinden departman bazında inceleyeceğiz.

big-dataya-en-cok-ihtiyac-duyan-10-departman

Grafiğe göre ve tahmin de edeceğimize göre big data %15’er oranla en çok pazarlama ve satış departmanlarınca önemli. Ancak ne kadar efektif kullanılabildiğini bu yazının ilk maddesinde incelemiştik.

Müşteri hizmetlerinin oranı %13 ve günümüzde satışa ve pazarlamaya destek olan bir konumda. Big datadan hareketle yapılacak CRM de bu 3 departman çok sıkı çalışmalı. Finansı ise departmandan öte sektör olarak ele almalıyız. Finansta big data ile özellikle bankalar müşterilerinin hayat tarzını, gelir ve ödeme grafiğini ele alıyor. KKB olarak bilinen bankalar arası kredi risk raporu da finans alanında big datanın nimetleriyle oluşturulmuş sürdürülebilir en güzel çalışmalardan biridir. 

R&D yani AR-GE (araştırma ve geliştirme) şirketlerin sürekli olarak gelişimini hedefleyen departmanlarıdır. AR-GE departmanlarının %13 oranıyla big dataya ihtiyaç duyması görevi itibarıyla pazarlama ile ne kadar yakın çalıştığını da gösterir.

Şirketlerin IT departmanları iş süreçlerinde pozitif anlamda değişiklik yaratacak, verimliliği artıracak senaryolar üzerine kafa yoruyorlar. Bu noktada hamleler de büyük oranda Big Data’dan geliyor. Örneğin, pazarlama ekibinin elde ettiği sosyal medyadan gelen ham verileri IT ekibiyle birlikte anlamlandırmaya çalışmak ürünün veya hizmetin teknik olarak sıçrama yapmasını sağlayabilir.

Bunların dışında kalan üretim ve dağıtım AR-GE eşliğinde şirketlere nispeten yeni hamleler kazandırabilir. İnsan kaynakları ise big data ile kendi iş süreçlerinde direkt bir değişim yaşamasa da basit tabiriyle işlenmiş verileri yorumlayarak sektörün gidişatına yönelik bir bakış açısı getirebilir.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.