Bir Konsepti Olmalı

Şu hayatta ne yapıyorsun bilmiyorum ama yaptığın her makro işin bir konsepti, çatı fikri olmalı, bir bakış açısı olmalı, bir büyük resme bağlanmalı hatta duruma göre bir derdi olmalı. Bunlar nedir ki diyorsan, çatı fikirler, konseptin etkisiyle ve markanın, durumun etkisiyle hazırlanmış konsepte göre daha üstte duran ama asla birbirinden alakasız olmayan fikir geliştirmeleridir. Mikro işlerin, daha önceden hazırlanmış, onaylanmış, sunulmuş çatı fikirlerine ve konseptlerine hizmet ederse, yoldan sebepsiz yere çıkmanı da önlemiş olursun. Gidişata göre elbette değişiklikler yapabilirsin belli bir oranda.

Strateji mi hazırlıyorsun, bir çatı fikri ve yine konsepti olmalı. İktidar partisi olarak veya iktidar olmayı hedefine koyan bir siyasi parti olarak bir seçim çalışması veya yol haritası mı hazırlıyorsun, yine bir çatı fikri ve konsepti olmalı. Çünkü çatı fikirleri ve konseptler akılda kalıcıdır, farkılılaştırır. özellikle çatı fikrinde veriyi alan kişinin saniyeler içinde büyük resimden küçük resme ve küçük resimden büyük resme geçebilmesini sağlar. Kişinin beyni, veriyi daha iyi kategorize etmesiyle konuya daha hakim olduğunu hisseder. Beklentileriyle örtüşüyorsa da hakim olma duygusunun yanına mutlu olma duygusu eklenir. Aylar sonra bile dönüp hatırlamak isterse çatı fikri ve konsepti üzerinden projeni alt aksiyonları ile birlikte hatırlaması çok daha kolay olur. Bu yüzden çatı fikirler, konseptler önemlidir ister dijital strateji geliştir, ister proje geliştir istersen de parti seçim kampanyası geliştir, çatı fikrin olursa sen de iyi hissedersin, karşı taraf da iyi hisseder. Konseptler belki biraz daha kolay üretilebilir ancak çatı fikirlerinin aynı strateji gibi her durumda geçerli belli bir metodu yoktur. Tecrübelerle, araştırmalarla makro her işe uygun ve mümkünse başka işe direkt alıp uyarlanamayacak çatı fikirleri bence en değerlileridir. Burada örnekler vermek isterdim ama geliştirdiğim çatı fikirlerini, konseptlerini şimdilik sadece yüzyüze aktarmayı tercih ediyorum. Çatı fikrine değil ama konsepte basit bir örnek olarak; sektörde birçok eğlence sitesi, blog’u varken onedio’nun gelip xx’in 11 yolu, sadece yy yiyenlerin bilebileceği 15 şey gibi bilinen veya bilinmeyen haberleri bu tip kolay hazmedilecek şekilde bir konsept içerisinde vermesi, sadece buna odaklanması onun akıllarda farklılaşmasını sağladı.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor. CNN TÜRK'te yazıyor.

Bir Cevap Yazın