Çok Meşgul Gibi Görünmenin 10 Yolu

Dijitalle içe yaşayan biriysen dışarıya karşı verilecek “çok yoğunum, çok meşgul bir insanım” mesajı çok (!) önemlidir. Çünkü içinden geldiğimiz bu kültür meşguliyet ile çok çalışma/ verimlilik arasındaki ilişkiye düz mantıkla bakarak her çok meşgul insana “ah bu adam çok yoğun, ona ulaşmak çok zor, demek ki süper zeka, harika kariyeri var, her işi yapabiliyor.” mesajını yapıştırmamızı sağlar. Bu da, ülkenin, reklamcılık sektörünün iletişimsiz yepyeni çok meşgul karikatürler kazanmasına sebep olur.

cok-mesgul-gibi-gorunmenin-10-yolu-main

Bundan hareketle dijitalde çok meşgul gibi görünmenin 10 yolunu paylaşıyorum. Sıkı dur:

1- Facebook’tan ve Twitter’dan iş saatlerinde çok paylaşım yapma ve gelen mention’lara özellikle pek cevap verme.

Ne kadar çok mention, yorum vs. gelir ve cevapsız kalırsa o kadar cool (!) olursun ya da olduğunu zannedersin orası ayrı.. Bununla beraber sosyal ağlardaki like, yorum, share gibi etkileşim oranlarını da iş saatlerinde asgariye indir ki millet ne boş beleş adam, sabahtan beri Facebook’ta onu bunu like’lıyor demesin.

2- Sosyal ağlarda seni takip eden herkesi özellikle sektöre senden sonra girenleri seni takip etse bile sen takip etme.

Böylelikle “ben herkesi takip etmem öyle” mesajıyla yoğun iş yaşamında Twitter, Facebook timeline’larında sadece çok önem verdiği insanların yer alabileceğini; senin timeline’nına öyle kolay kolay girilemeyeceğini vurgulamış olursun. Hele hele incisözlük, incicaps, bobiler gibi geyik amaçlı profilleri aman ha takip bile edeyim deme.

3- Mention’lara cevap vermemek senin için bir hayat tarzı olsun dersek sanırım pek abartmış olmayız.

Tabii ara sıra da cevap ver ki takipçilerin kendini yalnız hissetmesin. Malum Tarkan gibi aranan bir insansın neticede. Onları üzmek istemezsin.

4- LinkedIn’den gelen bağlantı taleplerini, Facebook’tan gelen arkadaşlık davetlerini hemen kabul etme.

Biraz beklesin, karşı tarafta “bu adam demek ki çok yoğun, daha bakamadı.” mesajı oluştursun. O kişi eğer konuyla ilgili mesaj atarsa “çok pardon, çok fazla bağlantı/ arkadaşlık isteği gelmiş arasında kaçırmışım.” gibi bir mesajla cool’lukta topu 90’a atabilirsin.

5- Facebook’ta tanımadığın insanlardan gelen arkadaşlık davetlerini ise üzülerek reddet.

Ancak şu mesajı da ver. “Ah çok özür dilerim, Facebook’un arkadaş limiti yüzünden seni kabul edemiyorum ama paylaşımlarıma resmi sayfam üzerinden ulaşabilirsin.” diyerek öyle herkesi kişisel hesabıma eklemem ben mesajıyla resmi sayfana yönlendir.

6- Hafta sonları, tercihen Pazar günü kariyer, pazarlama odaklı ingilizce kitabından (malum Türkçe okumak artık sana göre değil.) özenle çekilip filtrelenmiş bir Instagram fotoğrafı paylaş.

Bu fotoğrafı, günün ilerleyen saatlerinde Macbook Air’ında Keynote ile hazırlayacağın ingilizce sunumunu gösteren bir Instagram karesi ile devam ettirerek Pazar günü bile yoğunum mesajının altını bold ile çizebilirsin.

7- Arasıra sabahları, bugün çok yoğun ama keyifli bir gün olacak mesajıyla o günkü programını takipçilerinle paylaşabilirsin.

8- Bu arada kişisel mailine kariyer ile ilgili gelen soruları mümkün olduğunca geç, hatta gönderen kişinin pozisyonuna göre (öğrenciyse hiç cevaplama) çoğu durumda hiç cevaplamaman gerektiğini söylememe gerek yoktur umarım.

9- LinkedIn’de başkalarının profilini öyle çok ziyaret etme.

Malum, ziyaret ettiğin görünüyor. Gün sonunda yukarıdaki maddeler sayesinde bir yerden “ah çok meşgul bir insanım, kahretsin ama huyum bu çok yetenekliyim, vazgeçilmezim n’apayım” mesajı vermeye çalışırken bir yandan da “bu adam ne iş lan, bizim ajanstaki çocukların profillerini geziyor, işi gücü yok herhalde.” mesajı verme.

10- Tabii tüm bunları yaparken senin gibi çok yoğun ama çok zeki gibi insanlardan oluşan belli bir gruba dahil ol ve bu kişilerle daha sık mention’laş, etkileşime gir.

Araya girenlere sakın cevap verme. Bu nokta çok önemli. Böylelikle biz çok meşgul olsak da kendi aramızda konuşuruz, aktif insanlarız öyle herkesi konuşmamıza almayız mesajını verebilirsin.

Bu maddeler çoğaltılabilir. Temel olarak bunları yaparsan sen de sosyal medya üzerinden “kahretsin çok yoğunum” mesajını rahatlıkla verebilirsin ya da benim yaptığım gibi çoğu maddenin tam tersini yaparsın.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor.

Bir Cevap Yazın