Drone’ların Yerine Şirin Robotlar Geliyor

Drone, wiki’de temel anlamda uzaktan kumanda edilen insansız hava aracı olarak yer alıyor.  Şu yazıda bir örnek kullanımına yer verdiğimiz askeriye için çok yeni olmayan bu araçlar son yıllarda sivil hayatta da çeşitli kullanım türleriyle dikkat çekmeye başladı. Drone’lar ilk etapta sivil hayatta “eğlencelik şeyler” gibi algılansa da Amazon’un ürün tesliminde Prime Air adını verdiği Drone’ları kullanacağını belirtmesi, bu araçlardan iş gücü anlamında da faydalanabileceğini göstermişti.

dronelarin-yerine-sirin-robotlar-geliyor-erencaner

Drone’lar henüz yaygınlaşmamışken ve hatta Amazon ve Google bir yandan Drone’lar için kapışırken, Skype’ın kurucuları Ahti Heinla and Janus Friis radikal bir hamle yaptı. Havadan drone ile ürün tesliminin yerini sürücüsüz ve karadan giden şirin robotlara bırakacağını savunan bu ikili, Starship Technologies adında bir şirket kurdu ve bu robotları henüz prototip olsa da üretmeye başladı. Saatte 6.4 km hızla yol alabilen Starship robotları özel geliştirilen navigasyon teknolojisi ile ilk etapta ürün teslim sürecinde yaşanan aksiliklere çözüm getirmeyi amaçlıyor. Dolaylı olarak trafik sorununa da çare olacağını tahmin edebileceğimiz bu robotlarda dahili kamera bulunuyor ve  teslim süresince uzaktan takip ediliyor.

Ayrıca basın bülteninde,  ürünün şu özellikleri öne çıkıyor;

1- CO2 emisyonsuzluğu ile çevresel etkileri sıfıra yakın,
2- Küçük ve pratik,
3- Neredeyse maliyetsiz,
4- Marketler ve kargo şirketlerinin yeni fırsatlar elde edeceğini iddia ediyor.
5- 2 alışveriş torbası (yani ort. 9 kg) ürünü aynı anda taşıyabiliyor.

Aşağıdaki videoda Starship adlı bu robotun günlük kullanımına göz gezdirebilirsiniz.

Görünen o ki, başta e-ticaret sitelerinin ve kargo şirketlerinin ürün teslim sürecinde orta ve uzun vadede değişimler yaşanacak. Bu teknoloji, ABD’de yaygınlaşabilir olsa da Türkiye’de sosyal faktörlerden ötürü biraz daha zor gibi görünüyor. Bu yenilik, sanayi devrimiyle birlikte artan insan gücü ihtiyacını teknolojinin nasıl azalttığına son dönemden güzel bir örnek. İnsansız araçlarla dağıtım, markalar tarafından benimsenirse orta ve uzun vadede yeni modelleri, farklı kullanımlar sağlayan versiyonları piyasaya sürülebilir ve belki de son kullanıcıya inerek market – ev arasında alışverişi sağlayan bir cihaz olabilir.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor. CNN TÜRK'te yazıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.