Facebook, Sayfalar İçin 5'li Star-Reyting Sistemini Test Etmeye Başladı

Facebook, 2012’de mobil uygulamasında ”yakınımdaki yerler”de kullanıma sunduğu star-rating sistemini şimdi de Facebook sayfaları için test etmeye başladı. Bu yenilik, ilk etapta yerel işletmeler için yeni bir rekabet kanalı gibi görünse de büyük işletmelerin de oldukça dikkate alacağını, rakip ile kendi star-rating’ini karşılaştıracağını düşünüyorum.

Ayrıca marka bilinirliğine de katkı sağlarken bir süre sonra Türkiye’de de aktif olacak olan Graph Search (Sosyal Ağ Araması) için yerelde Foursquare ile tam anlamıyla popülerleşemeyen mekan keşfi konusunda da Facebook’un elini güçlendirebilir.

Facebook, kendi temeline oturmuş dijital marka iletişiminde bu tip hamlelerin arkasında yeniliklerle, yeni KPI’lar, yeni rekabet alanları açarak bu iletişimi önde tutmak istemesi yatıyor. İstatistik yoksunu Twitter’ın bu hamleye şu an için cevap vereceğini öngörmüyorum.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor. CNN TÜRK'te yazıyor.

Bir Cevap Yazın