Sosyal Ağların Satın Al Butonları Ne Kadar Etkili

Yıllardır sektörde konuşulan ve benim CampaignTR’da bir yazıda ismini geçirdiğim ama henüz gerçekleşmemiş, daha belki de 2-3 senesi olan bir olay var. F-Ticaret, Sosyal Ticaret ya da ne derseniz deyin. Buna göre Facebook’un kendi para birimi olacaktı. (Şu birbirine anlamsız ayıcık sticker’ları gönderilen eski modelden elbette bahsetmiyorum.) Facebook’tan ayrılmadan tüm alışverişimizi markaların app’ler üzerinden kuracağı mağazalar yani F-Store’lar üzerinden yapacaktık. (Bunu bir dönem Trendyol denemişti ama sadece app olarak.) Hatta benim şöyle bir öngörüm vardı o vakitlerde;

Markalar MP engellerinden dolayı ve algısal olarak da toplumla uyuşmayacağından dolayı normal parayı FB’de ya da başka bir yerde takipçilerine hediye olarak vermiyor değil mi? Peki ya Facebook para birimi olursa? Bence onu verebilirlerdi.

Şöyle bir senaryodan bahsediyorum;

[sociallocker id=”2533″]

Hasbro’nun Facebook kampanyasından kazanılan 50 Facebook para birimini Facebook’tan hiç ayrılmadan Hepsiburada’nın FB Store’unda harcamak… Kullanıcıya da fayda sağlayan bir olay. Win&Win. MP engeli de aşılmış olur. Şimdilik şehir efsanesi olarak kaldı ama bir gün gerçekleşecek. :)

Neyse. Gerçek dünyadaki verileri inceleyecek olursak;

Bir mailing şirketi olan Campaigner’in Ağustos 2015’te ABD’de yaptığı araştırmaya göre hala mailing içerisinde yer alan “satın al” butonu %27.1 ile  en efektif mecra konumunda. Sosyal ağlar içerisinde ise Facebook “satın al” butonu %22 ile en iyi dönüşümün sağlandığı ağ. Bu araştırmada e-mail ve Facebook başı çekse de direkt satın al butonu kullanmadan kullanıcılarla birebir ilgilenmek (sosyal ağlar da dahil) hepsinin ötesinde %59.3 ile dönüşümün en muazzam yaşandığı iletişim modeli. Tabii bu araştırmaya konu olan markalar, hedef kitlelerin yaşam tarzı, dijitalleşme oranları gibi gibi birçok değişkeni de unutmamak lazım.

sosyal-satin-almalar-ne-kadar-etkili-erencaner-1

ChannelAdvisor’ın Haziran 2015’teki araştırması ise yukarıdaki tabloyu destekler nitelikte. Sosyal medya içerisinde Facebook, İngiltere’deki ve Amerika’daki dijital perakende satışlarda %65 ile birinci durumda. Arkasından Twitter, Instagram, Pinterest ve diğer sosyal ağlar geliyor. Burada tabii bu sosyal ağların kullanım oranlarını da es geçmemek gerek. Sosyal ağ bazındaki dijital satış hacimleri aşağı yukarı bu sosyal ağların kullanımlarıyla aynı gibi.

sosyal-satin-almalar-ne-kadar-etkili-erencaner-2

Özetle, markalar hangi mecrada olurlarsa olsunlar satın al butonlarını direkt merkeze almadan kişiye özel iletişim geliştirebilen, kişiye satış sürecinde de iletişimiyle kendisini özel hissettiren markalar, “tablo 1’de no direct buy button” bölümünde görüleceği üzere yüksek satış grafikleriyle kazananlardan olacak.

[/sociallocker]

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor. CNN TÜRK'te yazıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.