Sosyal medyada marka yöneticileri için Engagement Rate nedir ve nasıl hesaplanır?

Sosyal medyada marka yönetiminde 2011 itibariyle Türkiye’nin önemli lider markaları için önemli olan bir KPI (Kritik performans göstergesi) var: Engagement Rate. Benim de 2011 ve 2012 itibariyle oldukça haşır neşir olduğum bu metrik sosyal medyada marka yönetimi yapmak isteyen herkesin bilip hakim olması gereken bir metrik.  Tabii bu metriğe gelmeden önce Socialbakers’ı çok çok iyi özümseyip anlamak, istatistiklerini yorumlamak ve özellikle Analytics gibi Pro tool’larını kullanarak bir knowledge ve mümkünse büyük resmi görebilmek için know-how oluşturmak gerekiyor. Bu da tabii alınacak geleneksel pazarlama bilgileriyle mümkün olabiliyor.
Konumuza dönersek, Engagement Rate’i (ER) Facebook’un Hakkında Konuşanlar metriğine benzetebiliriz. Ama ER bundan daha eskidir. 2011’de bazı markalar Engagement Rate’i KPI olarak en başa yazarken tam olarak ne demek olduğu ve nasıl hesaplandığına dair bir bilgi yoktu. Fakat Socialbakers’ın bunu açıklamasıyla işler netleşti. Özellikle ajansta çalışanların marka tarafına bunu net bir şekilde anlatabilmesi önemli.
FB Average Post ER ise yine seçilen tarih aralığındaki sayfa post’larınızın toplam like, yorum ve paylaşım sayısının, sayfanızın o tarih aralığındaki post sayısına bölünüp çıkan sonucun da aynı tarih aralığındaki hayran sayısına bölünüp 100 ile çarpılmasıyla ortaya çıkan rakamdır.
FB Daily Page ER seçilen tarih aralığındaki sayfa post’larınızın toplam like,yorum ve paylaşım sayısının  o tarih aralığındaki hayran sayınıza bölünüp 100 ile çarpılmasıyla ortaya çıkan ER,
FB Average Post ER’ı KPI olarak almanız daha doğru olur. 
Dipnot: Ay sonu sosyal medya analiz raporlarınıza bunu metriği dahil ederken birkaç gün beklemeniz gerektiğini sakın unutmayın. Çünkü veriler daha sonra değişebiliyor. 1 Kasım – 30 Kasım için ER alacaksanız bunu 3-4 Aralık gibi alın. Aldığınız tarihin ER’ı sonradan değişebilir. Bu örneği yaşadığım için uyarmak istedim.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor.

1 Comment

Bir Cevap Yazın