Sosyal Medyada Takipçilerimi Nasıl Artırabilirim

Bana ara ara sorular geliyor; sosyal medyada takipçilerimi nasıl artırabilirim, Twitter’da, Facebook’ta veya Instagram’da ne yapsam çok takipçi toplarım vb. diye. Buradan bir bakıma topluca cevap vermiş olayım.

Öncelikle ana hedefin hangi mecra olursa olsun takipçi artırmak değil; ben orada nasıl etki yaratabilir, nasıl diğerlerinden farklı bir iz bırakabilirim olmalı. Takipçini artırmak istediğine göre; buna en azından yarı hobi yarı iş ciddiyetinde baktığını varsayarak şunları söyleyebilirim;

Konseptin olsun.

Bu hem değineceğin konuları  hem de bir dönem Nusret’in her içerikte kullandığı “Güzel et yapıyorsun dediler. Dubai’ye gelmelisin dediler.” gibi “dediler” tarzı yeni bir jargon üretimini de kapsayabilir. Bknz; http://erencaner.com.tr/bir-konsepti-olmali/

Konseptin yanına bir parça esneklik ekle.

Yeni bir trend bir konu yaklaşırken sana çok uyabilecek yeni bir konsepti, sırf ben konseptlerimi belirledim hayır, olmaz diye elinin tersiyle itme.

Fikrini destekleyebilecek, onu başka noktalara taşıyabilecek 360 kamera, VR gözlük vb gibi yeni teknolojik cihazları takip et, gerekiyorsa al.

Örneğin herkesten farklı olarak belki de sadece VR gözlüklere yönelik içerik üretebilirsin. Tamam, kabul ediyorum. Şu an VR içeriklerin alıcısı çok az ama bundan 4-5 sene öncesine kadar akıllı telefonların da alıcısı çok azdı değil mi?

Konseptini sen olsan takip eder miydin? Başkalarında benzerleri veya daha iyileri var mı? Senin farkın nedir ki de insanlar seni takip etsin?

Sorularını kendine sor.

İçerikte istikrar önemli.

Haftalık, aylık planlaman olsun.

Biraz aşama kaydedince benzer veya birbirinizi tamamlayabileceğiniz blogger’lar, Youtuber’lar ile birbirinizin hesaplarına konuk olun.

Birbirinizi retweet, share, repost yapın. Bu, seni takip edip onu takip etmeyen, onu takip edip sen etmeyen kişilerin takibiyle her ikizin de hesaplarını büyütebilir.

Bunlar dışında, popüler ve içeriğinin bulunmasını artırabilecek hashtagler eklemek anca mikro destekleyici bir unsur olabilir.

Bir de unutmadan, çok ünlü birinden söz etmiyorsak ad ve soyadla açılmış hesapların alıcısı, genelde anonim, eğlenceli isimlere sahip hesaplara göre daha azdır. Yani yukarıda saydığım her şeyi eksiksiz hazırlamışken bunu Mehmet Şeker diye bir hesaptan yapmaya çalışıyorsan muazzam etki yaratacak bir içeriğin yoksa genelde 2-0 3-0 geride başlarsın ki buna da pek gerek yok.

Büyütmeye değil; yerine göre insanları harekete geçirecek, ateşleyecek, onlara karşı bir sorumluluğun var da onu yerine getiriyorsun; toplumsal faydaya oynayan bir derdin var da onu çözmeye çalışıyorsun gibi bir fikri sahiplenmen zaten ilgiyi sende toplayabileceği için sosyal medya hesaplarını büyütecektir. Gücünü tıkla, sosyal medya takipçilerini artır tarzı siteler yerine bunlara kanalize et.

Bunun için sana fikir sağlayabilecek bir servisi de şuraya ve şuraya iliştireyim.

Umarım kafalarda biraz olsun aydınlanma sağlayabilmişimdir.

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor. CNN TÜRK'te yazıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.