Sosyal Medyada Ünlülere Nasıl Ulaşılır?

Bir ünlüye ya da işinizle ilgili sizin için önemli birine ulaşmak istiyorsunuz. Telefon numarası yoksa en güzel yol elbette kolaylık açısından sosyal medyadır.

Fakat bir sorununuz var: DM atamıyorsunuz çünkü sizi takip etmiyor. Tam bir tweet attığını görüyorsunuz hemen yazayım şu an online, beni görür diyorsunuz.. Bu sefer de tweet’ine o kadar çok mention geliyor ki sizinki arada kaynayıp gidiyor. Bu hep böyle devam ediyor ya mention’ınızı göremiyor ya da gün içerisinde yoğunluktan geri dönüş yapamıyor. Şimdi bu sorunu nasıl çözebileceğinizle ilgili 2 ipucu vereceğim.

1- Geceleri harekete geçin.

Yani gün içerisinde attığı bir tweet’e 20-30 mention alıyorsa geceleri bu sayı düşer.  Gece saat 02:00 (sabah da diyebiliriz) Twitter’ın başındasınız ve bir bakıyorsunuz tweet attı. İşte siz fırsat. Hemen iletişime geçin. Çünkü o saatlerde hem Twitter daha sakin olur, sizi görme ihtimali yükselir hem de büyük ihtimal günün yoğunluğunu atmış, daha dingin, daha sakin olmuş olur. Hedefe ulaşma ihtimaliniz artar.

2- Diğer sosyal ağları kullanın.

Twitter’da örn. 500.000 takipçisi olan bir ünlünün Instagram‘da ve Pinterest‘te 1500-2000 takipçisi olabilir. Bu ne demektir? Daha az takipçi daha az iletişim. Yani iletişim için daha kolay bir yol! Buldunuz Instagram’da. Baktınız aktif. En son fotoğrafını bugün, dün veya birkaç gün önce yüklemiş. Çok tavsiye etmesem de hedefe ulaşmak için işte size fırsat. Önce iletişim başlatıcı birkaç cümle ile – bu tercihen soru olabilir – son fotoğrafının altına fotoğrafla ilgili yorum yazabilirsiniz. Sonra baktınız cevap veriyor ya da vermiyor -tonunu mutlaka ayarlamak şartıyla- ulaşmak istediğiniz konuda derdinizi anlatınız.  Düşünün. Ünlüsünüz ve yoğunsunuz ve her tweet’iniz 40-50 mention alıyor, ve sürekli başka başka mention geliyor. Buradaki mesajları ne zaman ne kadar sağlıklı okuyabilirsiniz? Ama rahatladığınız bir anda Google+’tan veya Pinterest’ten aldığınız ilgi çekici bir mesajda, o platformda size gelen mesajlar sayıca az olduğu için görme olasılığınız çok daha fazladır.

Bonus: Lisans okurken 90’lı yıllardan beri fakültenin eski mezun yeni mezun birçok kişinin dahil olduğu bir yahoo mail grubu vardı. Birileri ünlü bir sinemacının, oyuncunun telefonunu istiyor, bilen de herkese açık bir şekilde paylaşıyor. Ciddi konularda bu tür gruplardan da yardım istenebilir. Muhtemelen iletişim fakültelerinin birçoğunda vardır böyle gruplar.

Bol şans!

Dijital marka yönetimi, pazarlama ve reklamcılık sektörü üzerine yazılar yazmayı seven Eren Caner, Doğan TV'de dijital iletişim yöneticisi olarak görev alıyor.

8 Yorum

Bir Cevap Yazın